własnie chodzi mi po głowie że licznik może nie obsługiwać komunikatów z park assista
Asystent parkowania... próbował ktoś w OIIFL?
Zwiń
X
-
Witam,
mam pytanie do osób, które przerabiały u siebie podniesienie PLA z wersji 1.5 do 2.0: czy musieliście zmieniać coś w przycisku PA na konsoli? Chodzi mi konkretnie o to, czy było konieczne dodawanie przewodów do przycisku i dociąganie ich do wtyczki 16-pin przy sterowniku.
Przy okazji: jestem pod wrażeniem wątku - kopalnia wiedzy na temat tego moda.
Edit: dzięki Enriquez
Komentarz
-
-
Skoro udalo mi się z PA gen 1.5, to teraz zamiarzem sprobowac z gen 2.0. Niestety w audi a3 8p nie bylo gen 2.0. Zamierzam sprobowac z Waszym modulem 3AA 919 475 A / D / L. Na razie analizujac podlaczenie wersji 1.5 u mnie i w octavii, jest 1:1 taka sama.
Sadzicie, ze to zadziala u mnie? Domyslam sie, ze nie zakoduje swojego modelu auta, najwyzej bedzie walilo bledem. Ale czy zadziala?
Moze ktos podrzucic schemat podlaczenia dwoch tylnych cuzjnikow?Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html
Komentarz
-
-
Jak poszło 1.5 to powinno pójść 2.0.Zamieszczone przez czaro10Skoro udalo mi się z PA gen 1.5, to teraz zamiarzem sprobowac z gen 2.0. Niestety w audi a3 8p nie bylo gen 2.0. Zamierzam sprobowac z Waszym modulem 3AA 919 475 A / D / L. Na razie analizujac podlaczenie wersji 1.5 u mnie i w octavii, jest 1:1 taka sama.
Sadzicie, ze to zadziala u mnie? Domyslam sie, ze nie zakoduje swojego modelu auta, najwyzej bedzie walilo bledem. Ale czy zadziala?
Moze ktos podrzucic schemat podlaczenia dwoch tylnych cuzjnikow?
Jedyny problem to wyświetlanie na MAxi Dot - jak masz stare zegary możne nie pokazywać parkowania prostopadłego (ikonki będą jak do parkowania równoległego).
Ps - nie mogę załączyć pliku schematu - a ma 66kB - podaj maila na priv to przeslę
Komentarz
-
-
Czy ja też mogę prosić? ([email protected] - spam mi niestrasznyZamieszczone przez kowaltom99Ps - nie mogę załączyć pliku schematu - a ma 66kB - podaj maila na priv to przeslę
)
BTW: kowaltom99 mógłbyś potwierdzić, że przycisku na konsoli nie musiałeś przerabiać migrując z 1.5 do 2.0? Będę spokojniejszy - słyszałem różne wersje...
Komentarz
-
-
To sie okaze, na pewno sprobuje.Zamieszczone przez kowaltom99Jak poszło 1.5 to powinno pójść 2.0.
Jedyny problem to wyświetlanie na MAxi Dot - jak masz stare zegary możne nie pokazywać parkowania prostopadłego (ikonki będą jak do parkowania równoległego).
Ps - nie mogę załączyć pliku schematu - a ma 66kB - podaj maila na priv to przeslę
Tylko ja mam Audi A3 i zupelnie inny wyswietlacz
Tak to u mnie wyglada:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ULlJzHYNdT0#!
Leci PW.Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html
Komentarz
-
-
Przycisk na 100% zostaje ten sam. Ja sam na początku zrobiłem PLA1.5, potem upgrade na 2.0. Przycisku nie ruszałemZamieszczone przez jmfCzy ja też mogę prosić? ([email protected] - spam mi niestrasznyZamieszczone przez kowaltom99Ps - nie mogę załączyć pliku schematu - a ma 66kB - podaj maila na priv to przeslę
)
BTW: kowaltom99 mógłbyś potwierdzić, że przycisku na konsoli nie musiałeś przerabiać migrując z 1.5 do 2.0? Będę spokojniejszy - słyszałem różne wersje...
Upgrade z 1.5 na 2.0 to tylko dodanie 2 czujników cofania z tyłu, wymiana czujników ABS z tyłu, wymiana modułu PDC i dodatkowe kodowanie w module ABS
PS - schematy puszczę wieczorem, mam je na stacjonarnym w domu.
Komentarz
-
-
Moglbys napisac co w sterowniku pompy trzeba przestawic?Zamieszczone przez kowaltom99i dodatkowe kodowanie w module ABS
Ps. Dlaczego nie moge dac punktu "pomogl"?Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html
Komentarz
-
-
Dzięki za potwierdzenie i schemat.Zamieszczone przez kowaltom99Przycisk na 100% zostaje ten sam. Ja sam na początku zrobiłem PLA1.5, potem upgrade na 2.0. Przycisku nie ruszałem
Upgrade z 1.5 na 2.0 to tylko dodanie 2 czujników cofania z tyłu, wymiana czujników ABS z tyłu, wymiana modułu PDC i dodatkowe kodowanie w module ABS
PS - schematy puszczę wieczorem, mam je na stacjonarnym w domu.
Mnie też interesuje co trzeba zmienić w kodowaniu pompy oraz procedura adaptacji nowych czujników ABS...Zamieszczone przez czaro10Moglbys napisac co w sterowniku pompy trzeba przestawic?
Komentarz
-
-
Było w tym topicu - ale dla potomności przypominam:Zamieszczone przez jmfDzięki za potwierdzenie i schemat.Zamieszczone przez kowaltom99Przycisk na 100% zostaje ten sam. Ja sam na początku zrobiłem PLA1.5, potem upgrade na 2.0. Przycisku nie ruszałem
Upgrade z 1.5 na 2.0 to tylko dodanie 2 czujników cofania z tyłu, wymiana czujników ABS z tyłu, wymiana modułu PDC i dodatkowe kodowanie w module ABS
PS - schematy puszczę wieczorem, mam je na stacjonarnym w domu.
Mnie też interesuje co trzeba zmienić w kodowaniu pompy oraz procedura adaptacji nowych czujników ABS...Zamieszczone przez czaro10Moglbys napisac co w sterowniku pompy trzeba przestawic?
Przy przejściu z PLA 1.5 na 2.0, po wymianie czujników ABS z tyłu trzeba zrobić kodowanie:
LC,17,0,PLA - Asystent Parkowania 2 generacji ( parkowanie
równoległe/prostopadłe ) zainstalowany
LC,18,4,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany
LC,18,6,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany
W module 44 Wspomagania musisz wpisać w kanale 4 adaptacji wartość "1"
Nie wykonuje się żadnej adaptacji nowych czujników.
Jedyne co trzeba zrobić dodatkowo to w module 10 (PDC) wykonać adaptację - wpisać wartość obwodu koła w mm (w liście rozwijalnej jest opcja "wheel circ".)
- ale do tego trzeba mieć VCDS w wersji 11.11 i wyżej (11.3 nie ma adaptacji tego modułu)
W module 10 kodujemy samochód - Touran - dla innych będzie wywalało błąd elektrycznego hamulca postojowego.
Jeżeli ktoś nie ma podpowiedzi LC do modułu 3AA919475 A,D,L to wklejam poniżej
S00,Parking Aid (J446) Security Access
S01,71679 = Coding Enabling
LC,00,0~1,00,Trailer Hitch not installed
LC,00,0~1,01,Trailer Hitch installed (manually removeable)
LC,00,0~1,02,Trailer Hitch installed (electrically operable)
LC,00,2,360 OPS active!!!
LC,00,4,Optical Illustration active
LC,00,5~6,00,Camery Type: Not installed
LC,00,5~6,01,Camery Type: Rear View Camera installed
LC,00,5~6,40,Camera Type: Environmental Camera installed
LC,00,7=,Some Options may require a Security Access before Coding!
LC,01,0,Automatic Transmission installed
LC,01,1,Start/Stop System installed
LC,01,4,Right-Hand-Drive (RHD)
LC,01,6,Automated Rear Lid installed
LC,01,7,Mute Function active
LC,02,0~7,00,Control Module not coded
LC,02,0~7,01,Model: VW Touran (1T)
LC,02,0~7,02,Model: VW Tiguan (5N) with 28?Front
LC,02,0~7,03,Model: VW Tiguan (5N) with 18?Front
LC,02,0~7,04,Model: VW Cross Touran (1T) / Skoda Superb (3T)
LC,02,0~7,05,Model: VW Passat (3C) Limousine/Sedan
LC,02,0~7,06,Model: VW Passat (3C) Variant/Wagon
LC,02,0~7,05,Model: VW Passat (3C2) Limousine/Sedan
LC,02,0~7,06,Model: VW Passat (3C5) Variant/Wagon / Skoda Yeti (5L7)
LC,02,0~7,07,Model: VW Passat CC (357) Coup
LC,02,0~7,0F,Model: VW Golf Cabrio
LC,02,0~7,15,Model: VW Golf Cabrio R
V,A64
Komentarz
-
-
A nie "2"? Ja po zmianie przekładki miałem zakodowane "2":Zamieszczone przez kowaltom99W module 44 Wspomagania musisz wpisać w kanale 4 adaptacji wartość "1"
Nie wykonuje się żadnej adaptacji nowych czujników.
Choc VCDS nie wyswietla sie podpowiedzi co oznacza "2".
Mimo tego bledu PA dziala czy nie? Te zakodowanie Tourana odbija sie na wiekszym potrzebnym miejscu do zaparkowania? No i czy nie wywala bledu niepoprawnego zakodowanego auta?Zamieszczone przez kowaltom99W module 10 kodujemy samochód - Touran - dla innych będzie wywalało błąd elektrycznego hamulca postojowego.
Wchodzi Wam kodowanie Golfa?Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html
Komentarz
-
-
W VCDS 11.11 są nieaktualne podpowiedzi dla adaptacji PLA
W VCDS 11.11.3 jest już tak:
W module 44, kanał 4
0 - PLA 1.0
1 - PLA 1.5 lub 2.0
2 - brak PLA
Co do kodowania - ja mam zakodowanego Tourana i OII parkuje prawidłowo. Błędów brak
Kodowanie Golfa mi moduł nie przyjmuje
Nie sprawdzałem czy PLA zadziała gdy zakoduje się samochód z elektrycznym hamulcem awaryjnym.
Komentarz
-
-
Też się nad tym zastanawiałem.Zamieszczone przez czaro10Te zakodowanie Tourana odbija sie na wiekszym potrzebnym miejscu do zaparkowania? No i czy nie wywala bledu niepoprawnego zakodowanego auta?
Ja trochę zaryzykowałem i kupiłem moduł z Golfa Cabrioleta - 3AA919475H - Cabriolet to prawie to samo co mój Golf Hatchback (ta sama szerokość, minimalnie dłuższy).
Zobaczymy jak będzie z kodowaniem.
Komentarz
-
-
Dzieki kowaltom99, wszystko jasne.
[ Dodano: Wto 21 Maj, 13 17:33 ]
Co do dlugosci, mozliwe, ze system po prostu mierzy odleglosc od czujnika bocznego do przerwy miedzy autami, jesli >1,1 czy 1,4m to parkuje. Innymi slowy, w tym wypadku dlugosc auta nie gra roli.Zamieszczone przez jmfTeż się nad tym zastanawiałem.
Ja trochę zaryzykowałem i kupiłem moduł z Golfa Cabrioleta - 3AA919475H - Cabriolet to prawie to samo co mój Golf Hatchback (ta sama szerokość, minimalnie dłuższy).
Zobaczymy jak będzie z kodowaniem.
Masz G6? Patrzylem w etce i nie widzialem w golfie nie cabrio PLA 2.0. Jakbys mial kiedys czas, to bym chetnie Twoj modul sprawdzil w swoim aucie jak Tobie pojdzie.Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html
Komentarz
-
-
To prawda - PLA 2.0 jest wyłącznie w G6 Cabrio.Zamieszczone przez czaro10Masz G6? Patrzylem w etce i nie widzialem w golfie nie cabrio PLA 2.0.
Różnica pomiędzy Cabrio a hatchbackiem to dodatkowe dwa czujniki parkowania z tyłu, tylne czujniki ABS z końcówką A i inna centralka.
Inny jest trochę tylny zderzak - w cabrio jego bok jest bardziej "równoległy" do bocznej linii samochodu. W hatchbacku jest dość owalny, w związku z czym nie ma idealnego miejsca do zamontowania czujnika - będzie niestety pod pewnym kątem. Trochę mnie to martwi, ale mam nadzieję, że nie będzie to problem.
No z tym będzie kłopot - w swoim samochodzie mam fabryczne PLA 1.5, w związku z czym moduł PLA jest na podszybiu i dostęp do niego jest bardzo utrudniony (trzeba zdemontować m.in. wycieraczki). Po instalacji wolałbym go już nie wyjmować...Zamieszczone przez czaro10Jakbys mial kiedys czas, to bym chetnie Twoj modul sprawdzil w swoim aucie jak Tobie pojdzie.
Wygląda to tak:
http://i.imgur.com/w5Wgel8.jpg (widok z kabiny przez mały schowek)
http://i.imgur.com/4DqJ5Wr.jpg (widok od strony zdemontowanego podszybia)
Komentarz
-
-
W a3 to samo. Ale seryjnie w zderzakach pod PLA sa takie jakby prowadnice. Wrzuce foto jak wroce do domu. One ustawiaja czujniki rownolegle z krawedzia boku. Najpierw i tak sprawdz czy zadziala przyklejajac czujniki, a potem bedziesz kombinowal. Te mocowania od a3 sa do dokupienia tylko ze zderzakiem.Zamieszczone przez jmfW hatchbacku jest dość owalny, w związku z czym nie ma idealnego miejsca do zamontowania czujnika - będzie niestety pod pewnym kątem. Trochę mnie to martwi, ale mam nadzieję, że nie będzie to problem.
[ Dodano: Wto 21 Maj, 13 23:00 ]
A kiedy bedziesz montowac? Moze da rade wczesniej u mnieZamieszczone przez jmfNo z tym będzie kłopot - w swoim samochodzie mam fabryczne PLA 1.5, w związku z czym moduł PLA jest na podszybiu i dostęp do niego jest bardzo utrudniony (trzeba zdemontować m.in. wycieraczki). Po instalacji wolałbym go już nie wyjmować...
. Wsadzilem do tylu do bagaznika, choc w polifcie pod siedzeniem powinien byc.
Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html
Komentarz
-
-
Akurat wyjezdzam. Szkoda. Daj znac czy sie udalo.Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html
Komentarz
-
-
Mam jeszcze pytanie co do samego klejenia uchwytów/holderów.
Kleiliście klejem dwuskładnikowym, czy może na taśmę dwustronną? I ewentualnie jakie wrażenia z samego procesu?
Holdery, których użyję, fabrycznie przychodzą z taśmą, ale zastanawiam się, czy będą się na niej dobrze trzymać zderzaka...
Komentarz
-
-
jmf, niebieska najmocniejsza 3M do zastosowania zew. albo klej dwuskladnikowy.
Generalnie jak dobrze odtluscisz spirytusem to dobrze trzymajaZamieszczone przez jmfHoldery, których użyję, fabrycznie przychodzą z taśmą, ale zastanawiam się, czy będą się na niej dobrze trzymać zderzaka...
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!

Komentarz
-
-
Hmm, masz może zdjęcie jak to wygląda, ew. pomysł gdzie kupić?Zamieszczone przez misiek^wrojmf, niebieska najmocniejsza 3M do zastosowania zew.
Dzięki za odpowiedź. Może faktycznie zacznę od taśmy fabrycznej, a gdyby były jakieś problemy to wtedy zastosuję taśmę 3M lub klej.Zamieszczone przez misiek^wroGeneralnie jak dobrze odtluscisz spirytusem to dobrze trzymajaZamieszczone przez jmfHoldery, których użyję, fabrycznie przychodzą z taśmą, ale zastanawiam się, czy będą się na niej dobrze trzymać zderzaka...
Komentarz
-

Komentarz